Пост N: 472
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
2
Фото:
Отправлено: 11.11.07 19:00. Заголовок: такм купил себе стар..
такм купил себе стартер) сказать, что одна карта похожа на коррибан, это ничего не сказать))) осталась разрбратся с правилами, и засесть с кемто поиграть....
Avatar (19:59:36 12/11/2007) 12/11/2007 (12:56 GMT +02:00) привет...Белорусская 30 тел 5026227 есть в продаже бустера и стартера SW
это игровой клуб) там есть куча всего, как смотрете на то, что бы туду сездить?
Клуб Аватар. Адрес – Белорусская 30. (м.Лукьяновка) (Вход – дверь слева от Аптеки, полуподвальное помещение) телефон клуба – 502 62 27 время работы буднии дни с 15-00 до 19-00 выходные дни с 11-00 до 19-00
Пост N: 501
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
2
Фото:
Отправлено: 22.11.07 21:08. Заголовок: нужно перевести для ..
нужно перевести для програмки <b>Force Leap</b> Force 1: This turn, this character can move through enemy characters without provoking attacks of opportunity. <b>Lightsaber Sweep</b> Force 1, replaces attacks: This character can attack every adjacent enemy once. <b>Force Heal 20</b> Force 2, replaces attacks: touch; remove 20 damage from a living character. <b>Force Spirit 8</b> If this character is defeated, immediately add 8 Force points to an allied character with a Force rating; that allied character can spend Force points one extra time per turn for the rest of the skirmish. <b>Force Grip</b> Force 1, replaces attacks: sight; 10 damage. <b>Force Lightning</b> Force 2, replaces attacks: range 6; 30 damage to 1 target and up to 2 characters adjacent to that target. <b>Force Renewal 1</b> This character gets Force 1 each time it activates. <b>Force Storm</b> Force 2, replaces attacks: 20 damage to all adjacent characters. <b>Blaster Barrage</b> Force 1; replaces attacks: This character can attack every legal target once. <b>Lightsaber Deflect</b> Force 1: When hit by a non-melee attack, this character takes no damage with a save of 11. <b>Lightsaber Precision</b> Force 1: This character gets +10 damage on its next attack. <b>Lightsaber Riposte</b> Force 1: When hit by a melee attack, this character can make an immediate attack against that attacker. <b>Lightsaber Block</b> Force 1: When hit by a melee attack, this character takes no damage on a save of 11. <b>Recovery 20</b> Force 1, replaces turn: Remove 20 damage from this character. <b>Anticipation</b> Force 1: Reroll initiative once per round. <b>Master Speed</b> Force 1: This character can move 6 extra squares on itsturn as part of its move. <b>Force Strike</b> Force 1, replaces attacks: range 6; 30 damage to 1 enemy Droid. <b>Force Absorb</b> Force 2: Cancel a Force power used by an adjacent character. <b>Surprise Move</b> Force 1: Once per round, after initiative is determined, this character can immediately move up to 6 squares before any other character activates. <b>Force Defense</b> Force 3: Cancel a force power used by a character within 6 squares. <b>Lightsaber Reflect</b> Force 2: When hit by a nonmelee attack, this character takes no damage with a save of 11 and the attacker takes 10 damage, save 11. <b>Master of the Force 3</b> May spend Force points up to 3 times in a single turn. <b>Sith Lightning 30</b> Force 2; replaces attacks; range 6. 30 Damage to 1 target enemy. <b>Sith Rage</b> Force 1: This character get +10 damage on all its attacks this turn. <b>Pawn of the Dark Side</b> Force 1, replaces attacks: sight; 1 non-Unique allied character takes an immediate turn, which does not count as one of your 2 activations this phase; at the end of that turn, it takes 10 damage. <b>Force Burst</b> Force 2, replaces turn; 10 Damage to all other characters with 6 squares. <b>Force Thrust</b> Force 1, replaces attacks; 6 squares, 20 Damage; save 11 for 10 Damage. <b>Shockwave</b> Force 2, replaces attacks; All characters within 6 squares are considered activated this round; save 11. <b>Whirlwind Attack</b> Force 1, replaces turn; Attack each adjacent enemy twice. <b>Lightsaber Assault</b> Force 1, replaces attacks; Make two attacks. <b>Force Heal 30</b> Force 2, replaces attacks: touch; remove 30 damage from a living character. <b>Force Valor</b> Force 2; replaces attacks; For the rest of the skirmish, this character gains the following Commander Effect: Followers within 6 squares get + 2 Attack and +2 Defense. <b>Sith Grip</b> Force 2, replaces attacks; sight; 20 Damage. <b>Force Whirlwind</b> Force 2, replaces attacks: range 6; 20 damage to target and each character adjacent to that target; save 11. <b>Use the Force</b> Force 3: This character's next attack is a critical hit. <b>Lightsaber Throw</b> Force 1, replaces attacks: Attack 1 enemy within 6 squares. <b>Knight Speed</b> Force 1: Can move 4 extra squares on its turn as part of its move. <b>Battle Meditation</b> Force 2, replaces attacks: For the rest of the skirmish, this character gains the following commander effect: Allies who combine fire grant an additional +2 Attack, and enemy characters cannot combine fire. <b>Force Alter</b> Force 1: range 6; 1 enemy rerolls its last attack. <b>Force Stun</b> Force 1, usable only on this character's turn: range 6; target living enemy is considered activated this round; save 11. <b>Master of the Force 2</b> May spend Force points up to 2 times in a single turn. <b>Sith Sorcery</b> Force 2, usable only on this character’s turn: Enemy characters within 6 squares are considered activated this round; save 11. <b>Drain Life 10</b> Force 1, usable only on this characters turn, range 6: 10 Damage to target living enemy and remove 10 damage from this character, save 11. <b>Sith Hatred</b> Force 1, usable only on this characters turn: 10 Damage to all enemies within 2 squares. <b>Sith Hunger</b> Force 1, replaces attacks, range 6: 20 damage to target living enemy and remove 20 damage from this character. If the target has any Force points remaining, remove one and this character gains one Force point. <b>Dark Force Spirit 1</b> If this character is defeated, each enemy character with a Force rating loses 1 Force point each time it activates for the rest of the skirmish. <b>Transfer Essence</b> Force 1, usable only on this character’s turn: Choose 1 living ally. Remove that ally from play and place Exar Kun in that ally’s space; that ally is defeated. <b>Force Sense</b> Force 1, usable only on this characters turn: Enemy characters lose Stealth for the rest of the round. <b>Shatterpoint</b> Force 1: Instead of taking it's normal turn, a characer using this Force Power chooses a target enemy within 6 squares. For the remainder of the skirmish, this character's first attack each round against that enemy is considered a natural 20. This includes an Attack of Opportunity if that is the first attack this character makes against that enemy in the round. <b>Force Spirit 6</b> If this character is defeated, immediately add 6 Force points to an allied character with a Force rating; that allied character can spend Force points one extra time per turn for the rest of the skirmish. <b>Jedi Mind Trick</b> Force 1, usable only on this character's turn, range 2, target non-droid enemy is considered activated this round and cannot make attacks of opportunity this turn, save 11. <b>Force Renewal 2</b> This character gets Force 2 each time it activates. <b>Absorb Energy</b> Force 2, When hit by a non-melee attack, this character takes no damage with a save of 11. Remove damage from this character equal to the prevented damage. <b>Unleash the Force 60</b> Force 4, replaces attacks, usable only after an ally with a force rating is defeated: 60 damage to all other characters within 6 squares; save 11 to reduce damage to half. <b>Overwhelming Force</b> Force 1, When this character uses this Force power, its attacks cannot be prevented or redirected this turn. This Force power works eben when this character is making an attack of opportunity. <b>Control Minds</b> Force 1, Instead of making its normal attack or attacks, a character using this Force power gains the following Commander Effect for the rest of the skirmish: Allies who combine fire grant additional +2 Attack. This is an addition to any existing Commander Effect the character has.
<b>Draw Fire</b> If an enemy targets an ally within 6 squares of this character, you may force that enemy to target this character instead if it can; save 11. <b>Droid</b> Immune to critical hits; not subject to commander effects <b>Unique</b> <b>Cleave</b> Once per turn, if this character defeats an adjacent enemy by making an attack, it can make 1 immediate attack against another adjacent enemy. <b>Momentum</b> If this character has moved this turn, it gets +4 Attack and +10 Damage against adjacent enemies. <b>Accelerate</b> This character can move up to 24 squares if it does not attack. <b>Flight</b> This character ignores enemy characters, low obstacles, and pits when moving. <b>Strafe Attack</b> As this character moves, it can attack each enemy whose space it enters; this turn, this character cannot attack any enemy twice and cannot move directly back into a space it has just left. <b>Accurate Shot</b> This character can attack an enemy with cover even if it's not the nearest enemy. <b>Cunning Attack</b> This character gets +4 Attack and +10 Damage against an enemy who has not activated this round. <b>Double Attack</b> On its turn, this character can make 1 extra attack instead of moving. <b>Melee Attack</b> This character can attack only adjacent enemies. <b>Impulsive Shot</b> If a Unique allied character is defeated, this character can make 1 immediate attack. <b>Override</b> At the end of it's turn, this character can designate 1 door that it can see as open or closed; it remains open or closed until the end of this character's next turn, or until it is defeated. <b>Repair 10</b> Replaces attacks: touch; remove 10 damage from 1 other Droid character. <b>Stealth</b> If this character has cover, it does not count as the nearest enemy for an attacker farther than 6 squares when choosing targets. <b>Triple Attack</b> On it's turn, this character can make 2 extra attacks instead of moving. <b>Heavy Weapon</b> This character can't attack and move in the same turn. <b>Hand of the Emperor</b> This character can spend it's own Force points once per turn and spend Emperor Palpatine's Force points once per turn. <b>Recon</b> Roll twice for initiative, choosing either roll, once per round if any character in the same squad with Recon has line of sight to an enemy. <b>Self Destruct 10</b> When this character is defeated, each adjacent character takes 10 damage. <b>Emperor's Bodyguard</b> If Emperor Palpatine is an adjacent ally and would take damage from an attack, this character can take the damage instead <b>Advantageous Cover</b> This character gets +8 defense from cover instead of +4. <b>Bounty Hunter +4</b> This character gets +4 Attack against Unique enemies. <b>Swarm +1</b> This character gets +1 Attack against a target for each other allied Ewok adjacent to that target. <b>Careful Shot +4</b> On this character's turn, if it doesn't move, it gets +4 Attack. <b>Mighty Swing</b> On it's turn, if this character doesn't move, it gets +10 Damage against adjacent enemies. <b>Fringe Reinforcements 30</b> During setup, after seeing your opponent's squad, you can add up to 30 points of Fringe characters to your squad. <b>Speed 2</b> Can move up to 2 squares and attack, or double that number without attacking. <b>Ion Gun +20</b> This character gets +20 Damage against Droid characters. <b>Mobile Attack</b> Can move both before and after attacking. <b>Double Claw Attack</b> On his turn, this character can make 1 extra attack instead of moving; both attacks must be against adjacent enemies. <b>Bodyguard</b> If an adjacent ally would take damage from an attack, this character can take the damage instead. <b>Rend +20</b> If both of its attacks hit the same adjacent enemy, this character's second attack gets +20 Damage. <b>Savage</b> This character must end its move next to an enemy if it can and does not benefit from commander effects. <b>Order 66</b> A character with this special ability may be in a squad with Emperor Palpatine, Sith Lord, regardless of faction. <b>Spotter 20</b> If this character combines fire against a target within six squares, the attacker gets +20 Damage against that target. <b>Impulsive Sweep</b> If a Unique allied character is defeated, this character can immediately attack each adjacent enemy once. <b>Galloping Attack</b> As this character moves, it can attack each adjacent enemy and gets +4 Attack; this turn, this character cannot attack any enemy twice and cannot move directly back into a space it has just left. <b>Vaapad-Style Fighting</b> Scores a critical hit on an attack roll of natural 18, 19 or 20. <b>Sniper</b> Other characters do not provide cover against this character’s attack. <b>Impulsive Savagery</b> If a Unique allied character is defeated, for the remainder of the skirmish this character has Savage (This character must end its move next to an enemy if it can and does not benefit from commander effects). <b>Flurry Attack</b> When this character scores a critical hit, it may make 1 immediate attack. <b>Loner +4</b> Attack if no allies are within 6 squares. <b>Fire Control</b> Non-Unique Droid allies gain +4 attack. <b>Lightsaber Duelist +4</b> Defense when attacked by an adjacent character with a Force rating. <b>Deadly Attack</b> Scores a critical hit on an attack roll of natural 19 or 20. <b>Rolling Cleave</b> Once per turn, if this character defeats an adjacent enemy by making an attack, it can immediately move 1 square and then make 1 attack against another adjacent enemy without provoking an attack of opportunity. <b>Dark Master</b> At the start of the skirmish, choose a Unique allied character. That character may spend this characters Force Points as if they were its own. <b>Shields 2</b> When this character takes damage, make 2 saves; each roll of 11 reduces the damage dealt by 10. <b>Wheel Form</b> This character can move up to 18 squares if it does not attack. <b>Regeneration 10</b> If this character doesn't move on its turn remove 10 damage from it at the end of that turn. <b>Cyborg</b> Counts as a Droid and a non-Droid character; subject to critical hits and commander effects. <b>Droid Master</b> Non-Unique Droid characters within 6 squares gain Double Attack (On its turn, this character can make 1 extra attack instead of moving). <b>Vicious Attack</b> Triple damage instead of double on a critical hit. <b>Sonic Attack</b> An enemy attacked by this character cannot use Force powers for the rest of that turn. <b>Synchronized Fire</b> Droid characters who combine fire with this character grant +6 Attack instead of +4. <b>Charging Fire</b> Replaces turn: This character may move up to 12 squares, then attack. <b>Spotter 10</b> If this character combines fire against a target within six squares, the attacker gets +10 Damage against that target. <b>Jedi Hunter</b> +4 Attack and +10 Damage against enemies with Force ratings. <b>Evade</b> When hit by an attack from a nonadjacent enemy, this character takes no damage with a save of 11. <b>Advantageous Attack</b> +10 Damage against an enemy who has not activated this round. <b>Deadeye</b> On this character’s turn, if it doesn’t move, it gets +10 Damage. <b>Mercenary</b> This character can move only if it cannot make an attack from its starting space. <b>Quick Reactions +6</b> Attack when making attacks of opportunity. <b>Kouhun Infestation</b> Replaces turn; 60 damage to 1 enemy within 12 squares regardless of line of sight; save 11. <b>Synchronized Fire</b> Alderaan Troopers who combine fire with this character grant +6 Attack instead of +4. <b>Mounted Weapon</b> Only allies with Mounted Weapon or adjacent allies with Gunner can combine fire with this character. <b>Rigid</b> Can't squeeze. <b>Speed 8</b> Can move up to 8 squares and attack, or double that number without attacking. <b>Alderaan Senator</b> Counts as an Alderaan Trooper. <b>Gunner</b> Can combine fire with adjacent allies who have Mounted Weapon. <b>Republic Reserves 20</b> If you roll a 20 for initiative, you can add up to 20 points of Republic characters to your squad immediately before your first activation of the round. <b>Heal 10</b> Replaces attacks; touch; remove 10 damage from a living character. <b>Electric Shock +10</b> +10 Damage against adjacent Droid enemies. <b>Tow Cable</b> Replaces turn; This character and an adjacent ally can move up to 12 squares simultaneously; during this move that ally gains Flight. At the end of the move, that ally must be adjacent to this character. Target ally cannot be Large or Huge sized. <b>Crowd Fighting</b> This character gets +2 attack for each adjacent character other than its target. <b>Lightsaber Resistance +2</b> Defense when attacked by an adjacent enemy with a force rating. <b>Dark Inspiration</b> At the start of the skirmish, choose an allied character with a Force rating. For the rest of the skirmish, that characters gains Lightsaber Duelist. <b>Quadruple Attack</b> On it's turn, this character can make 3 extra attacks instead of moving. <b>Separatist Reserves 20</b> If you roll a 1 for initiative, you can add up to 20 points of Separatist characters to your squad immediately before your first activation of the round. <b>Droid Reinforcements 20</b> During setup, after seeing your opponent's squad, you can add up to 20 points of non-Unique Droid characters to your squad. <b>Repair 20</b> Replaces attacks: touch; remove 20 damage from 1 other Droid character. <b>Disintegration</b> If this character rolls a natural 20 on an attack, the target is defeated. Against Huge or larger targets, the attacker gets +40 Damage instead of defeating the target. (Add the bonus damage after multiplying.) <b>Door Gimmick</b> At the end of it's turn, this character can designate 1 door that it can see as open; it remains open until the end of this character's next turn or until it is defeated. <b>Industrial Repair 10</b> Replaces attacks; touch; remove 10 damage from 1 character with Mounted Weapon. <b>Emergency Life Support</b> Adjacent living allies gain Avoid Defeat (Whenever this character would be defeated, make 2 saves, each needing 11. If both succeed, this character has 10 Hit Points instead of being defeated.) <b>Dominate</b> Replaces turn; target living character takes an immediate turn which does not count as one of your 2 activations this phase, even if it has already been activated this round; save 11. The target character cannot move this turn. <b>Flamethrower 10</b> Replaces attacks; range 6; 10 damage to target and to each character adjacent to that target. <b>Lightsaber +10</b> Damage against adjacent enemies. <b>Betrayal</b> On an attack roll of 1 against this character, the attacking enemy joins this character's squad until the end of the skirmish. <b>Execute Order 66</b> Cannot be targeted by characters with Order 66. <b>Speed 12</b> Can move up to 12 squares and attack, or double that number without attacking. <b>Wall Climber</b> This character ignores difficult terrain, enemy characters, low obstacles, and pits when moving as long as a square it occupies and a square it is moving into are adjacent to a wall. <b>Charging Assault +10</b> Replaces turn: Can move up to 12 squares, then make an attack at +10 Damage against an adjacent enemy. <b>Damage Reduction 10</b> Whenever this character takes damage, reduce the damage dealt by 10. Adjacent enemies with lightsabers ignore this special ability. <b>Missiles 40</b> Replaces attacks: sight; 40 damage to target and to each character adjacent to that target; save 11. <b>Separatist Reinforcements 20</b> During setup, after seeing your opponent's squad, you can add up to 20 points of Separatist characters to your squad. <b>Melee Reach 2</b> Enemies up to 2 squares away are considered adjacent for purposes of Melee Attack. <b>Lift</b> Replaces attacks: touch; Move 1 adjacent Small or Medium ally to any space adjacent to this character. This move does not provoke attacks of opportunity. <b>Opportunist</b> +4 Attack and +10 Damage against an enemy who has activated this round. <b>Homicidal Surgery</b> Replaces turn: touch; deal 10 damage to a living character. An allied character can instead remove 10 damage from itself with a save of 11. <b>Rapport</b> Ponda Baba costs 1 less when in the same squad as this character. <b>Rapport</b> Dr. Evazan costs 1 less when in the same squad as this character. <b>Power Coupling</b> At the end of its turn, this character can choose 1 adjacent Small or Medium ally who does not have Melee Attack. That ally gains Extra Attack (On its turn, this character can make 1 cumulative extra attack instead of moving) until the end of this character's next turn, or until this character is no longer adjacent. <b>Self Destruct 20</b> When this character is defeated, each adjacent character takes 20 damage. <b>Xizor's Bodyguard</b> If Prince Xizor is an adjacent ally and would take damage from an attack, this character can take the damage instead. <b>Fringe Reinforcements 20</b> During setup, after seeing your opponent's squad, you can add up to 20 points of Fringe characters to your squad. <b>Ambush</b> Can move and then make all its attacks against 1 enemy who has not activated this round. <b>Pheromones</b> Cancel an attack made by a living enemy within 6 squares that targets this character; the attacker can avoid this effect with a save of 11. <b>Charging Assault +20</b> Replaces turn: Can move up to 12 squares, then make an attack at +20 Damage against an adjacent enemy. <b>Fringe Reserves 20</b> If you roll exactly 11 for initiative, you can add up to 20 points of Fringe characters to your squad immediately before your first activation of the round. <b>Paralysis</b> If this character hits, living target is considered activated this round, save 11. <b>Poison +10</b> +10 damage to living characters, save 11. <b>Molecular Shielding</b> When hit by an attack from a nonadjacent enemy, the attacker makes a save of 11. If the save fails, this character takes no damage and the attacker takes damage equal to the prevented damage. <b>Grenades 20</b> Replaces attacks; range 6; 20 damage to target and to each character adjacent to that target; save 11. <b>Missiles 20</b> Replaces attacks: sight; 20 damage to target and to each character adjacent to that target; save 11. <b>Dark Armor</b> When this character takes damage, it reduces the damage dealt by 10 with a save of 11. Adjacent enemies with lightsabers ignore this special ability. <b>Master Tactician</b> Roll for initiative as normal, except you automatically choose who goes first unless you roll a 1. <b>Ysalamiri</b> Characters within 6 squares cannot spend force points. This character and characters within 6 squares cannot be targeted by Force powers. <b>Empathy</b> Allies with Savage within 6 squares lose Savage. <b>Thrawn's Bodyguard</b> If Grand Adminal Thrawn is an adjacent ally and would take damage from an attack, this character can take the damage instead. <b>It's a Trap!</b> Enemies with Stealth within 6 squares lose Stealth. <b>Micro-Vision +4</b> Attack against targets within 6 squares. <b>Demolish</b> Ignore Damage Reduction of adjacent targets. <b>Avoid Defeat</b> Whenever this character would be defeated, make 2 saves, each needing 11. If both succeed, this character has 10 Hit Points instead of being defeated. <b>Force Immunity</b> Enemies cannot affect this character with Force powers, or spend Force points to reroll attacks against this character or to respond to this character's attacks and abilities. <b>Ooglith Masquer</b> At the start of the skirmish, choose a non-Unique allied character. That ally gains Stealth. <b>Plaeryin Bol</b> Replaces turn: 40 damage to an adjacent enemy, save 11. <b>Vonduun Crab Armor 6</b> When this character takes damage, it can reduce the damage dealt by 10 with a save of 6. <b>Razorbug</b> Replaces attacks: sight; 10 damage, save 11. <b>Thud Bug</b> Replaces attacks: ranged 6; 10 damage, target is considered activated this round; save 11 negates. Droids, Huge characters, and characters with Mounted Weapon ignore the nondamaged effect. <b>Vonduun Crab Armor 11</b> When this character takes damage, it can reduce the damage dealt by 10 with a save of 11. <b>Vonduun Crab Armor 16</b> When this character takes damage, it can reduce the damage dealt by 10 with a save of 16. <b>Colossal</b> Large and smaller characters may occupy squares on this character's base and are considered adjacent. Low objects and Large and small characters do not provide cover against this character's attack. Ignores movement costs to enter squares containing difficult terrain, low objects, and trenches. Never has cover. Cannot benefit from Bodyguard or Draw Fire. <b>Damage Reduction 20</b> Whenever this character takes damage, reduce the damage dealt by 20. Adjacent enemies with lightsabers ignore this special ability. <b>Heavy Laser Cannon</b> 1 activation: Make 2 attacks, Attack +6. On a hit, 60 damage to target; each character adjacent to that target takes 20 damage, save 11. On a miss, 20 damage to the target, save 11; each character adjacent to that target takes 20 damage, save 11. <b>Limited Field of Fire</b> This character can target only enemies in its forward arc. <b>Medium Blasters</b> 1 activation. Make 2 attacks. Attack +10. Damage 20. <b>Relentless</b> Move forward only. <b>Staggered Activation</b> Activates 6 times per round; each activation counts as 1 of your 2 activations in a phase. Each round, this character must use 4 activations to move or use move actions. 1 activation to use Heavy Laser Cannons and 1 activation to use Medium Blasters. Not subject to Commander Effects. <b>Stomp</b> Whenever this character moves, any characters occupying squares on its base or squares it moves into are immediately defeated. Characters can avoid this effect with a save of 6. <b>Weak Spot 10</b> This characters Damage Reduction is reduced to 10 against attacks from adjacent enemies. <b>Satchel Charge</b> Replaces attacks; you may remove an adajacent door from the battle grid. <b>Flamethrower 20</b> Replaces attacks; range 6; 20 damage to target and to each character adjacent to that target. <b>Rapport</b> Luminara Unduli costs 1 less when in the same squad as this character. <b>Synergy</b> +4 Attack if Luminara Unduli is within 6 squares. <b>Rapport</b> Characters named Clone Trooper cost 1 less when in the same squad as this character. <b>Rapport</b> Non-unique Wookiees cost 1 less when in the same squad as this character. <b>Mettle</b> If this character spends 1 Force point to reroll, add + 4 to the result. <b>Affinity</b> This character may be included in Imperial squads. <b>Booming Voice</b> Allies commander effects normally limited to 6 squares have unlimited range. <b>Rapport</b> Non-unique Republic followers cost 1 less when in the same squad as this character. <b>Fragile 40</b> This character can't attack as long as it's Hit Points total is less than 40. <b>Machinery</b> Industrial Repair removes damage from this character. <b>Splash 10</b> If this character's attack hits, all characters adjacent to the target take 10 damage; save 11. If the attack misses, the target and all adjacent characters take 10 damage; save 11. <b>Light Tutor</b> At the start of the skirmish, choose an allied Rebel character. If that ally does not have a Force rating, it gains Force 1 and can spend this Force point normally: it is considered to have a Force rating for the rest of the skirmish. If that ally already has a Force rating, it gets 1 Force point. <b>Rapport</b> This character costs 1 less when in the same squad as a character named Darth Vader. <b>Affinity</b> A character whose name contains Leia may be in your squad regardless of faction. <b>Force Ascetic</b> This character cannot spend force points to reroll or move faster. <b>Force Empathic 10</b> This character takes 10 damage whenever an ally with a force rating is defeated. <b>Protective +20</b> +20 damage while a wounded ally whose name contains Leia is within 6 squares. <b>Synergy</b> +4 Attack if Jaina Solo is within 6 squares. <b>Affinity</b> A character whose name contains Han Solo may be in your squad regardless of faction. <b>Synergy</b> +4 Attack if Jacen Solo is within 6 squares. <b>Wheeled</b> replaces turn; Can move up to 18 squares, then attack <b>Droid Mark</b> When this character activates, you may choose an allied Droid character within 6 squares. Until the start of the next round, that character gains Draw Fire (If an enemy targets an ally within 6 squares of this character, you may force that enemy to target this character instead if it can; save 11). <b>Walk 2</b> 1 activation. Move up to 2 squares. <b>Twin Attack</b> Whenever this character attacks, it makes 1 extra attack against the same target. <b>Penetration 20</b> An enemy's Damage Reduction is reduced by 20 against this character's attacks. <b>Penetration 10</b> An enemy's Damage Reduction is reduced by 10 against this character's attacks. <b>Speed 16</b> Can move up to 16 squares and attack, or double that number without attacking. <b>Harpoon Gun</b> Replaces attacks: range 6: target enemy with Mounted Weapon cannot move this round, save11. <b>Disruptive</b> Enemy commander effects have no effect, on enemies and allies alike, within 6 squares of this character. <b>Black Sun</b> If a character whose name contains Xizor or Vigo is in the same squad, this character gains Grenades 10. <b>Poison +20</b> +20 damage to living characters, save 11. <b>Bounty Hunter +6</b> This character gets +6 Attack against Unique enemies. <b>Rend +10</b> If both of its attacks hit the same adjacent enemy, this character's second attack gets +10 Damage. <b>Bounty Hunter +2</b> This character gets +2 Attack against Unique enemies. <b>Grenades 40</b> Replaces attacks; range 6; 40 damage to target and to each character adjacent to that target; save 11." <b>Drain Life Energy</b> Whenever this character defeats an adjacent living enemy, all damage is immediately removed from this character. <b>Proboscises</b> Replaces turn: Make an attack at +10 Damage against an adjacent living enemy. If this attack hits, the enemy is considered activsted this round, save 11. <b>Gang +1</b> +1 Attack against a target for each other ally whose name contains Dark Hellion within 6 squares of that target. <b>Programmed Target</b> After setup, if you have this character in your squad, choose any one enemy. This character gets +4 Attack and Accurate Shot, both against the chosen target. <b>Spotter 30</b> If this character combines fire against a target within six squares, the attacker gets +30 Damage against that target. <b>Sonic Stunner</b> Replaces attacks: range 6, living target and each living character adjacent to that target are considered activated this round, save 11. Huge and larger characters ignore this special ability. <b>Desert Skiff</b> This character can transport up to one Large ally or two Small of Medium allies. To board, they must end their moves adjacent to its base. They are treated adjacent to this character and move with it, benefiting from its Flight ability and gaining cover. Transported characters can make attack: Count range from this character, adding 1 square. Transported characters can return to the battle grid immediately before your first activation of the round and can take their turns normally that round. Place them adjacent to this character's space. If this character is defeated, transported characters are also defeated, each can make a save of 11 to avoid this effect. If they succeed on this save are placed on the battle grid adjacent to the spave previously occupied by this character. <b>Speed 10</b> Can move up to 10 squares and attack, or double that number without attacking. <b>Intuition</b> Once per round, after initiative is determined, this character can immediately move up to 6 squares before any other character activates. <b>Parry</b> When this character is hit by a melee attack, it can avoid the damage with a save of 11. <b>Rapport</b> This character costs 1 less when in the same squad as a character named Jabba the Hutt). <b>Rapport</b> Zuckuss costs 1 less when in the same squad as this character). <b>Rapport</b> Characters who have Mercenary cost 1 less when in the same squad as this character). <b>Rapport</b> A character whose name contains 4-LOM costs 1 less when in the same squad as this character).
Пост N: 343
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Украина фар фар авєй, Киев мать городов руских
Рейтинг:
2
Замечания:
Отправлено: 26.11.07 10:58. Заголовок: JEDI IVAN присоеденя..
JEDI IVAN присоеденяйся к нам и вмечте мы принесем мир и порядок в мир миниатюрок 0rion Kieffsky Орион сколько фигурок входит в те бустеры которые ты купил
ты имееш в виду что у нас их нету или что ими нельзя против импов играть если ты по поводу второго то ты скорей всего ошибаешся ведь сами правила скорей всего одинаковы официально во всяких турнирах нельзя я просто так для души всегда можно.
Отправлено: 30.11.07 14:48. Заголовок: Уф... ну если уж так..
Уф... ну если уж таки все мы доросли НАКОНЕЦ-ТО до миниатюр, не откажите изгнаннику в партейке, только у меня сборная солянка по Клонам. По которым правилам играете? Где? Когда? И примите ли...
У меня нет с работы доступа на форум, потому и не могу нормально писать и читать. Если вам несложно, сообщите на мобильный. 8096 384 02 63 Стинья.
Пост N: 363
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Украина, Киев
Рейтинг:
2
Замечания:
Отправлено: 30.11.07 14:57. Заголовок: Stinya Играть будем ..
Stinya Играть будем где придется возможно в клубе Аватар тут его адрес гдето висит или в кафе Трали Вали рядом с местом тренеровок скорей всего в воскресенье Stinya пишет:
Пост N: 549
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
2
Фото:
Отправлено: 01.12.07 18:12. Заголовок: у меня обращение к О..
у меня обращение к Офисирену и к ДВ! я придумал как создавать игровых персов для РПГ (ДВ готовил правила для НПС), так что все можно обединить))) павила скоро выкину, как только потестю на Миниконах
Пост N: 552
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
2
Фото:
Отправлено: 01.12.07 19:40. Заголовок: извените за второй пост в подяд)
>>>>>>ВЫБОР Для создания своего персонажа в ролевой игре на основе Star Wars Miniatures необходимо использовать как основу, только персонажей с рейтингом «необычные», то есть ромбиком на карточке. Список персонажей, из которых нужно выбрать находится по этой ссылке:
К примеру, несколько фигурок из Стартера, являются «необычными».
После того, как Вы детально ознакомились с большинством возможностей героев (очень рекомендую, иначе можете создать недостаточно сильного персонажа, и в итоге пожалеете), вам нужно выбрать того, кого Вы хотите изменить.
НАЧАЛО Для того, что бы простого «необычного» персонажа нам превратить во всеразрушающего борца со Светом/Тьмой, нам нужно очертить некоторые рамки, которые бы ограничивали нас от создания мега-монстров, которыми играть не интересно. Вот некоторые из них: - Тройную атаку использовать (покупать) нельзя! - Нельзя использовать (покупать) способности, которые увеличивают одни и те же статы, например, вместе не допускаются Cunning Attack,Opportunist и т.д. - 55 это ограничении по общей стоимости персонажа!
ПОКУПКА Раскачать своего любимца просто, достаточно выбрать те способности и силы, что Вас заинтересовали и купить их. Деньгами в данном случаи выступают очки Стоимости. Максимальная стоимость (цена персонажа) – 55!
ЦЕНЫ Способности +3 к цене Исключение – Двойная Атака +10 к цене Силы (и Очки Силы) +6 к цене
КАК ЭТО ВСЕ РАБОТАЕТ
Как только Вы выбрали персонажа, к его стоимости автоматически прибавляете 10. За это, к персонажу добавляется:
к Жизни + 40 к Защите +3 к Атаке + 3 к Урону 0 и к Цене + 10 (Вы же не забыли, правда)
Это сделано для того, что бы ваш персонаж, уже на этой начальной стадии, мог пытаться соперничать с «рейтинговыми» персонажами.
Пример:
Персонаж до раскачки. Стоимость = 15 Жизнь = 50 Защита = 5 Атака = +5 Урон = 10
Персонаж после раскачки. Стоимость = 15 + 10 = 25 Жизнь = 50 + 40 = 90 Защита = 5 + 3 = 8 Атака = +5 + 8 = +8 Урон = 10
ДАЛЬШЕ. СПОСОБНОСИТ И СИЛЫ
Не знаю, по какому принципу Вы собираетесь строить себе героя, но я в первую очередь смотрю на его Способности и Силы. Это логично имхо
Если у вашего героя есть способности, которые прописаны на карточке (!) и вы хотите от неё избавится, некоторые способности могут перекрывать те, которые вы для себя выбрали, Вы можете легко её убрать. За +3 к цене. То есть если возвратиться к нашему примеру, то Цена увеличилась с 25 до 28!
Поскольку у моего персонажа нет Очков Силы, думаю они мне могут понадобится, и я их покупаю, например 2. В сумме это будет 12. Опять же возвращаясь к примеру будет Цена 28 + 12 = 40! Поскольку мы купили Очки Силы, то отныне наш герой форс-лузер! Купив очки Силы, мы можем на их количество выбрать Силу, это входит в стоимость. Если у вашего героя уже были Очки Силы, но не прописаны сами Силы, то прорисуем, не ленимся.
На этом этапе уже можно останавливаться, лезть в фотошоп, изменять инфу на карточке, которую берём тут http://www.rebelscum.com/SWminis.asp ее распечатывать, и бежать играться, но у нас же ещё осталось 15 очков стоимости, и мы на них можем себе докупить различные возможности и способности, которые стоят +3 к цене, кроме исключения – Двойной Атаки.
И помните, командный лимит в игре, это 100 очков цены, и этого никто не отменял! Чем больше очков Вы закинете на своего персонажа, тем меньше останется для его Партии.
Например я докупил ещё две способности (вышло 40 + 3 +3 = 46) и пошёл один на один против самого сильного персонажа в моей копилке)
все работает, сделал три персонажа на этих правилах, все нормально. если что, пишите (не выделил все фиолетовым, бо не нужно пока)))))
вот что вышло (пример другой, как и цены ) но все соответствует правилам.
думаю, что бы играть такими персонажами нужно одобрение ещё как минимум двух играков, поэтому могут быть притензии))
0rion Kieffsky Орион ты гад вот меня на мысли пробило 1 Умения персонажей ну вот ты предлагаеш их покупать по определеной цене но ведь они бывают разные не слишком полезные (наприме спосбности моего угнаота открывать дверь раз и на всегда) полезные (способность снайпер Утапанского клона стрелять сквозь преграду без штрафа) очень полезные (летать) мега рулезные (Мобильная атака особено в сочитание со скоростью как у Гри) как по мне нужно создать таблицу Умений с определеной ценой каждого умения или поделить их на три групы по цене 2 Сила тоже само что и в первом 3 Статы нужно сделать покупку статов ограниченой чтоб никто не смог себе собрать персонажа с броней как у АТ-АТ например прогресия покупки первая покупка 3 вторая 5 третья 7 очков а то блин сделают персонажа который будет в любом случае попадать в независимости от броска кубика
1 2 можно. делай таблицу, и я посматрю. хотя на самом деле все будут брать самое подходящее, поэтому считаю это тратой времени. хотя каждый сам определяет степень важности скила а статы идут разово при изменении и больше не меняются. читай внимательней.
Вот имено все будут брать самое подходяшее но купив пару сильных умений у игрока останется мизер очков и на них он может например купить пару менее мошных умений 0rion Kieffsky пишет:
цитата:
а статы идут разово при изменении и больше не меняются
Пост N: 569
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
2
Фото:
Отправлено: 05.12.07 17:43. Заголовок: Oficiren тогда есть ..
Oficiren тогда есть проблема, как равноценно оценить степень важности скила. мы прсто все усложняем. а так есть одна цена на все, и пусть игрок сам оценивает важность того или иного скила
1 УС спасброска от способности 2 Возможность применения например способность работает на какихто определеных персонажей чем более широкая група персонажей тем больше уровень (хотя тут есть проблема со способностью действуюшей на Уникальных персов такая должна быть в любом случае высокого уровня) 3 Дальность воздействия чем меньше дальность тем меньше уровень. 4 Требования к местности например кому нафиг нужна способность Реп командоса открывать двери на Корибане 5 Повреждения или другой числовой эфект 6 Длительность ЭФекта например способность Трауна давать игроку возможность выбирать кто первый ходит в независимости от броска кубика токо если не выброшена 1 0rion Kieffsky пишет:
цитата:
попробую прокачать этого персонажа
а может мне просто Вадика взять без прокачки. Вот поэтому я стороник не прокачки персонажей а генерации уникальных персонажей с использованием не уникальных фигурок надо будет над этим подумать на досуге который в ближайший месяц мне будет только снится приплыли тапочьки к берегу началась сессия.
Пост N: 399
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Украина, Киев
Рейтинг:
2
Замечания:
Отправлено: 07.12.07 14:51. Заголовок: 0rion Kieffsky Дело ..
0rion Kieffsky Дело в том что цеными будет считатся пара скилов а все остальное будет раз и навсегда забыто. Оффтоп: И СКОЛЬКО РАЗ ТЕБЯ ПРОСИЛИ НЕ ПИШИ В ОСНОВНОМ ФОРУМЕ ЦВЕТНЫМ
0rion Kieffsky слушай ну серьезно кончай фигней страдать глаза режет как не знаю что а тебя уже просили все кому не лень(Керри,Офицер,Квентин,Я и т.д на тот случай если забыл кто просил :) )
Пост N: 456
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Украина, Киев
Рейтинг:
2
Замечания:
Отправлено: 24.12.07 11:48. Заголовок: А я начал одного оло..
А я начал одного оловяного солдатика (хотя он не кажется олова сделан) напильником обрабатывать был арбалетчик станет ЗВ наемником (если я его конечно не запорю)
Oficiren просидел три часа в Excel и на основании статистических данных собранных с мих карточек пришёл к выводу на каких НОРМАЛЬНЫХ условиях можно генерировать персонажа в миньках)))) правда пока это только к форс-юзверям относется))
Отправлено: 27.12.07 10:09. Заголовок: тов. харе не по теме..
тов. харе не по теме!
Собственно вариантец:
Стартовые показатели: C 45 (max + 25) HP - 120 DF – # (max 21) ATT – # (max 15) DM - 20 FPo - 3 FPow - 3 SA - 1 sSA - 2
Ограничения: Максимально на прокачку персонажа можно потратить 25 очков. На DF и ATT идёт 23 очка которые необходимо поделить между двумя этими статами игроку самостоятельно! Ограничения на DF – 21, на ATT – 15! Эти очки не относятся к очкам, которые игрок тратит на прокачку персонажа.
Цены: FPo это Очки силы, которые стоят +10 за одну. HP это Очки Жизни, 10 HPстоят +10. sSA это любые способности увеличивающие прямо или косвенно (например способности брони и щита, или различные атаки) статы персонажа (HP, DF, ATT, DM). Их стоимость +5 за одну. FPow это Способности Силы, они стоят +5 за одну. SA это все остальные способности стоимость которых +3 за одну.
Пост N: 623
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
3
Фото:
Отправлено: 27.12.07 17:58. Заголовок: Офисирен, по быстору..
Офисирен, по быстору состряпай себе перса и я распечатаю его карточку тебе))) кстати кто хочит тоже, давайте в темпе, я только в пятницу смогу распечатать.
говорю сразу, я себе зверя сделал (хотя таки не Разрывной Вадик), поэтому потрудитесь полазить по мануалу и почитать абилити и форсы!
Melee Attack (в старте 1 SA) - атака смежного пративника Twin Attack (в старте 1 sSA) - двойная атака (не путать с Дабл Атак - разные вещи!) Lightsaber Duelist (в старте 1 sSA) - персонаж получает + 4 к Защите Momentum (цена 5) - когда персонаж двигается и атакует смежного врага, он получает +4 к Атаке и +10 к Повреждению Traps (цена 5) - в радиусе 6 клеток у всех врагов -4 Защиты, как никак ловушка) Parry (цена 5) - в бою со смежным врагом спасбросок для избежания повреждения, 11 или больше Mobile Attack (цена 3) - мобильная атака Charging Fire (цена 3) - можно проходить 12 клеток и атаковать Flight (цена 3) - летаем через врагов и пропасти (без атаки по возможности от вражин) = всего потрачено на раскачку 24 кредита
Lightsaber Riposte (в старте) (Force 1: When hit by a melee attack, this character can make an immediate attack against that attacker) Heal 30 (в старте) (Force 2, replaces attacks: Touch; remove 30 damage from a non-Droid character) Force Renewal 2 (в старте): Whenever a character with this Force power activates, it automatically gets 2 Force point.
как видете можно найти не дорогоие но очень приемлимые варианты раскачки перса
Пост N: 486
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Украина, Киев
Рейтинг:
2
Замечания:
Отправлено: 27.12.07 19:29. Заголовок: 1 Способности силы н..
1 Способности силы нужно хотяб как нибудь разделить силы по стоимости (по крайней мере одинаковые виды форс различные только по мошности типа востановления силы оно) 2 Тоже самое с обычными способностями например гранаты по 10 дамеджа и гранаты по 20 дамеджа а в остальном поки никаких возражений ты её только распиши получше если можно пример генерации
Пост N: 627
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
3
Фото:
Отправлено: 27.12.07 19:32. Заголовок: пока не убедил с Сил..
пока не убедил с Силами, все Силы важны, поэтому разделять по цене это лишний гемор. тоже с гранатами. все что улучшает статы все по 5. естественно, что выбор падёт на большый демаг, тоесть снижать цену незачем просто.
пример гранаты 30 - 5 и гранаты 10 - 3. явно, что никто не потратит 3 кредита на фуфло, так зачем усложнять все. просто тут гласное не ошибится)
сегодня в Аватаре мне предложили поочавствовать в чемпе по минькам. чо нужно. нужно минимум 4 чела и 130 грн с каждого. за это каждый получает по два бустера. путём не сложных манипуляций с калькулятором выходит экономия 70 грн )))
смысл игры, каждый роазрывает свои бустеры и по афликейшину состовляет партию, и ей играет. ps! у меня появилось поле "Battle of Hoth", впрочем как и сам Scenario Pack
Стартовые показатели: C 45 (max + 25) HP - 120 DF – # (max 21) ATT – # (max 15) DM - 20 FPo - 3 FPow - 3 SA - 1 sSA - 2
Ограничения: Максимально на прокачку персонажа можно потратить 25 очков. На DF и ATT идёт 33 очка которые необходимо поделить между двумя этими статами игроку самостоятельно! Ограничения на DF – 21, на ATT – 15! Эти очки не относятся к очкам, которые игрок тратит на прокачку персонажа.
Цены: FPo это Очки силы, которые стоят +10 за одну. HP это Очки Жизни, 10 HPстоят +10. sSA это любые способности увеличивающие прямо или косвенно (например способности брони и щита, или различные атаки) статы персонажа (HP, DF, ATT, DM). Их стоимость +5 за одну. (Командер Эффект за 1шт 5 кредитов) FPow это Способности Силы, они стоят +5 за одну. SA это все остальные способности стоимость которых +3 за одну.
Поскольку что то можно купить, значить это что то можно продать! Мы продаём: FPoints, HP за 5 кредитов. FPowers за 3 кредита. SA, sSA не продаются!
То есть если с персонажа продать всю силу и очки силы, получается файтер не форс-юзер по цене 21!
цитата:
способности, которые увеличивают одни и те же статы, например, вместе не допускаются Cunning Attack,Opportunist и т.д.
цитата:
что бы играть такими персонажами нужно одобрение ещё как минимум двух игроков
Пост N: 647
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
3
Фото:
Отправлено: 05.01.08 22:39. Заголовок: Комбинируемый Огонь (Combined Fire)
Комбинируемый Огонь (Combined Fire).
Общую атаку союзных персонажей можно объединить в так называемый Комбинируемый Огонь. Когда персонаж атакует на своём ходу (основной персонаж), дружественные персонажи, что до этого времени были не активированы, и имеют не перекрываемую Линию Видимости (line of sight) с целью основного персонажа, могут объединиться, и провести Комбинируемый огонь (Combined Fire). Персонажи, которые имеют способность Ближнего Боя (Melee Attack), или те, которые не могут причинить ущерб врагу не могут объединяться для проведения Комбинированного Огня.
Персонажи, которые были объединены с основным персонажем для проведения Комбинированного Огня, моментально считаются активированными. Каждый из них даёт +4 бонуса к атаке основного атакующего персонажа.
В примере Драфт Спайдер Дройд атакует Бена Кеноби. Комбинировать Огонь он может только с Супербатл Дройдом 1, и Супербатл Дройдом 2. Каждый из них даёт +4 бонуса к атаке Драфт Спайдер Дройда, то есть всего +8. Итого к стату атаки Драфт Спайдер Дройда мы прибавляем +8 и результат броска кубика Д20. После проведения Комбинированного Огня Драфт Спайдер Дройд, Супербатл Дройд 1, и Супербатл Дройд 2 считаются активированными, ими в этом раунде ходить больше нельзя, хотя Кеноби мы наверняка грохнули)
Батл Дройд не имеет Линию Видимости с Кеноби, поэтому в комбинированной атаке он не помощник, так же как и Генерал Гривус, у которого способность Ближнего Боя.
Комбинированный Огонь (Combined Fire) нельзя провести в Атаке по Возможности (Attacks of Opportunity).
Теоретически Комбинируемый Огонь можно проводить сколько угодно раз, но практически это не реально, хотя ограничений нет.
Пост N: 651
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
3
Фото:
Отправлено: 06.01.08 23:31. Заголовок: ДЕЛЬТА
Sev: Cost – 24 HP - 50 Sniper Accurate Shot, Deadeye, Stealth что то уж очень круто вышло) аналогов нима за такую цену, еужно выкинуть АккуратШот или Дедай
Fixer: Cost – 24 HP - 50 Repair 10 Industrial repair 10 Heal 10 Door Gimmick, Stealth я доволен, нормально вышло
Scorch: Cost – 24 HP - 50 Grenades 20 Splash Satchel Charge, (Grenades 10), Stealth тоже как то крутовато вышло... явно дороже 24
Boss: Cost – 28 HP - 50 Spotter 20 Mobile Attack, Stealth Com Effect: immediate attack тут всё нормально.
Офисирен, вообщем или выкидывай умения, или увеличивай стоимость, но тогда за 100 ты Дельту не купиш))) я из них всех рарных сделал)))
Пост N: 525
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Украина, Киев
Рейтинг:
2
Замечания:
Отправлено: 11.01.08 14:13. Заголовок: Ноиро это не суть во..
Ноиро это не суть вопроса в нашем основном мануале про это вобше ничего не сказано спорным вопросом было атака по возможности при отступлении по прямой.
Предлогаю рецепт создания Сильного персонажа (не форсовика) уровня Героев саги в миниатюрах.
За 28 очков стоимости получаем такие неизменяемые параметры:
Жизнь - 60 Защита - [не больше 20] Атака - [не больше 13] Урон - 20
На Защиту и Атаку выделяется 27 очков, которые нужно распределить между этими статами по своему усмотрению, учитывая ограничения.
Так же довбовляем способности: Одну [1] способность 1-го уровня, и три [3] способности 2-го уровня. При добавлении персонажу Дабл или Твин атак (Трипл и Квадрапл вообше нельзя), способностей 2-го уровня становится две [2].
Способности 1-го уровня это те, что не повышают статы и не влияют на прямую на атаку, защиту, урон, и др. Например: Киборг, Дройд и др. Способности 2-го уровня, это модификаторы статов и броска кубика d20, увеличение атаки, защиты, урона, скорости и параметров влияющих на них. Например: Мобильная атака, Двойная атака, Молеклярная броня, Снайпер, Скорость [#], Моментум, Гранаты [#], Ваа-пад стиль и др.
Так же добовляем один командер эффект (средней крутизны, так сказать. Дабл или Твин атак добовлять нельзя), который при добавлении к ниму строчки [(включая персонажа ___имя___)] может распостронятся и на Вашего Героя (если есть аналоги в миниатюрах, никакой отсебятины). Добовля к своему персонажу командер эффект обязательно приведите ссылку на персонаж, который имеет такой же!
Персонажем можно играть, только если его одобрели ещё два Игрока!
Пост N: 545
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Украина, Киев
Рейтинг:
2
Замечания:
Отправлено: 17.01.08 12:04. Заголовок: Ноиро Ну просто я же..
Ноиро Ну просто я же тебе много раз говорил что ненавижу такие затянутые системы Ноиро пишет:
цитата:
Киборг, Дройд и др.
это ведь по сути дела и не способность а рассовая принадлежность имеюшяя как приемушества так и недостатки (типа Эльф + 2 к ловкости - 2 к телосложению). А повреждения тоже зависят от оружие Взял легкое оружие 10 пр но приэтом можеш взять какойто доп бонус взял среднее 20 пр нифига не получиш взял тяжелое получи 30 пр и некий штраф. Можно создать собственые командер эфекта например заменить Ребель труперов в командер эфекте ребель капитана на Клонтруперов или на Штурмачей
Пост N: 590
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Украина, Киев
Рейтинг:
2
Замечания:
Отправлено: 28.01.08 16:42. Заголовок: Ничего не противореч..
Ничего не противоречю. пример Днд расписаная система генерации персонажей милионы возможных комбинаций и это только если использовать стандартные правила и не углублятся в комплиты классов или в гайдбуки по сетингам
Пост N: 758
Зарегистрирован: 29.09.05
Откуда: kiev.ua
Рейтинг:
3
Фото:
Отправлено: 02.03.08 19:45. Заголовок: Star Wars Miniatures: Legacy of the Force
Star Wars Miniatures: Legacy of the Force ну вот, чего хотели, то и получили... по кол-ву героев этот сет смахивает на Чемпионов) ждём вообщем
Set list
OLD REPUBLIC
1 Nomi Sunrider VR 2 Old Republic Recruit C 3 Old Republic Scout C
SITH
4 Darth Caedus VR 5 Darth Krayt VR 6 Darth Nihl VR 7 Darth Talon VR 8 Lumiya, the Dark Lady R
REPUBLIC
9 Republic Commando Training Sergeant U
SEPARATISTS
10 Darth Tyranus, Legacy of the Dark Side R
REBEL
11 Bothan Noble U 12 Deena Shan R 13 Elite Rebel Commando U 14 General Dodonna R 15 Luke Skywalker, Legacy of the Light Side R 16 Rebel Honor Guard C 17 Twi'lek Scout C
IMPERIAL
18 Antares Draco R 19 Emperor Roan Fel VR 20 Imperial Knight U 21 Imperial Knight U 22 Imperial Pilot C 23 Imperial Security Officer U 24 Jagged Fel R 25 Marasiah Fel R 26 Moff Morlish Veed VR 27 Moff Nyna Calixte R 28 Noghri Commando U 29 Shadow Stormtrooper U
NEW REPUBLIC
30 Corellian Security Officer U 31 Galactic Alliance Scout C 32 Galactic Alliance Trooper C 33 Han Solo, Galactic Hero R 34 Kyle Katarn, Jedi Battlemaster VR 35 Leia Organa Solo, Jedi Knight VR 36 Luke Skywalker, Force Spirit VR 37 Mara Jade Skywalker VR 38 Shado Vao R 39 Wolf Sazen VR
FRINGE
40 Cade Skywalker, Bounty Hunter VR 41 Deliah Blue R 42 Dug Fringer U 43 Duros Scoundrel C 44 Gotal Mercenary C 45 Guard Droid C 46 Human Bodyguard C 47 Human Scoundrel C 48 Human Scout C 49 Jariah Syn R 50 Kel Dor Bounty Hunter C 51 Rodian Blaster for Hire U 52 Trandoshan Mercenary C
MANDALORIAN
53 Boba Fett, Mercenary Commander VR 54 Canderous Ordo R 55 Mandalorian Gunslinger U 56 Mandalorian Trooper U
YUUZHAN VONG
57 Yuuzhan Vong Elite Warrior U 58 Yuuzhan Vong Jedi Hunter U 59 Yuuzhan Vong Shaper U 60 Yuuzhan Vong Warrior C
в этом горду возможны релизы Knights of the Old Republic set The Clone Wars set
Figure: Darth Talon Faction: Sith Cost: 56 Hit Points: 110 Defense: 20 Attack: +11 Damage: 20 Set #: 7/60 Rarity: Super Rare Special Abilities: Unique Loner - +4 Attack if no allies are within six squares. Melee Attack Mobile Attack - Can move both before and after attacking. Stealth - If this character has cover, she does not count as the nearest enemy for an attacker farther than six squares when choosing targets. Twin Attack - Whenever this character attacks, she makes one extra attack against the same target. Force Powers: Force 1. Force Renewal 1. Force Bubble - Force 1: When this character takes damage, reduce the damage dealt by 20. Force Lightning - Force 1: Replaces attacks, range 6, 20 damage.
Figure: Jagged Fel Faction: Imperial Cost: 10 Hit Points: 60 Defense: 17 Attack: +8 Damage: 10 Set #: 24/60 Rarity: Rare Special Abilities: Unique Pilot Affinity - This character may be in a New Republic squad. Gregarious - +4 Attack if an ally is within 6 squares.
Commander Effect: Pilot followers gain Gregarious.
Пост N: 1075
Info: Владыка Великого Земного Империума
Зарегистрирован: 14.02.06
Откуда: Украина, Ирпень
Рейтинг:
9
Отправлено: 03.03.08 23:01. Заголовок: Oficiren не у нас вс..
Oficiren не у нас все таки демократия и республика и у меня есть выбор мой выбор нет не пойду :))) 0rion Kieffsky она относительно нормальная но он это убожество
0rion Kieffsky Неплохой паренек но как по мне они с дефенсом переборшили откуда столько брони не от большой же любви к родине все осальное вполне канонично здоровый тупой моцный фсе как в КОТОРЕ.
Rebel Yoda of Dagobah (COTF) Obi-Wan Kenobi (starter) (RS) Luke Skywalker on Tauntaun (HOTH PRCK) Princess Leia, Hoth Commander (HOTH PRCK) Han Solo on Tauntaun (HOTH PRCK) Han Solo In Corbonite (FU)
New Republic Corran Horn (COTF) Jaina Solo (COTF)
Imperial Darth Vader, Jedi Hunter (U) Darth Vader, Imperial Commander (HOTH PRCK) Darth Vader (starter) (ROTS) General Veers (RS) General Veers Hologram (HOTH PRCK) Mara Jade, Emperor's Hand (RS)
Separatist Darth Maul, Champion of the Sith (COTF) Darth Sidious, Dark Lord of the Sith (COTF) Nute Gunray (U) San Hill (ROTS) Asajj Ventress (CS)
Отправлено: 09.04.08 09:11. Заголовок: Jariah Syn http://ww..
Jariah Syn
Faction: Fringe Cost: 24 Hit Points: 60 Defense: 16 Attack: +6 Damage: 20 Special Abilities: Unique; Bounty Hunter+4; Cunning Attack; Jedi Hunter; Razorbug; Thud Bug Luke Skywalker, Force Spirit
Faction: New Republic Cost: 10 Hit Points: — Defense: — Attack: — Damage: — Special Abilities: Unique; Light Spirit; Speed 4 (Надо бы к охотникам за приведеньями обратится)
Ребеля Chewbacca - Вуки друг Хама Сало Obi-Wan Kenobi - Старый джигит и джедайски терорист КОТОР Bastila Shan - которовская джедайка
РЕСПУБЛИКА Agen Kolar - рогатый джедай Shak Ti - красная джедайка Clon Comander Gree - Клон Командер тот которому Йодыч бошку отрубил Republic Comandos - Дельта она и в Африке Дельта Boss - Бравый командир Fixer - Работа с дверьми Scorch - Гранаты Sev (2 второго хочу перекрасить) - Снайпер бьет из далека но всегда на верника
Паганые Конфидераты Aura Sing - Лысая охотница за джедаями
Империя любимая одна не повторимая Anakin Skywalker sith apprentice - Юный сит General Veers - Броня крепка и танки наши быстры Darth Vader - без коментариев.
файл заменён! смотри посты ниже! вот тут лежит менеджер персонажей который я попробывл сделать в экселе) прошу всех кто шарит в миньках поюзать и высказатся))) все трезвые идеи и поправки учту в более свежих версиях, по всем вопросам отвечу)
Пост N: 808
Info: Региональный мерлин
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Первая Украинская ИМПЕРИЯ, Киев
Рейтинг:
3
Замечания:
Отправлено: 24.04.08 12:34. Заголовок: 0rion Kieffsky Ты ме..
0rion Kieffsky Ты меняы знаеш я люблю всех и вся покритиковать но на этот раз я ничего тебе не скажу плохого мне очень понравилось.
Есть предложение в юзание Хеви вепон Саведж Пониженой скорости итд может их поставить как некую скидочную фигню типа очков не хватает на чтото хорошее возьми ослабление например Хеви Вепон получи доп очьки тоесть навыки и Ком эфекты которые не как не заюзаеш без пользы дают некую скидку для юзания полезного.
Отправлено: 24.04.08 15:52. Заголовок: выловил лаг в одной ..
выловил лаг в одной формуле и добавил часть потерявшихся абилок
Oficiren подробней, что сделать?
кто упростит этот матюк из экселя? IF(C8=1;A1;(IF(C8=2;A2;(IF(C8=3;A3;(IF(C8=4;A4;(IF(C8=5;A5;(IF(C8=6;A6))))))))))) такое упрощенеи не рулит IF(C8=(1:6);(A1:A6))
0rion Kieffsky Ну например береш ослаблялку Скорость 6 а цена не увеличивается а уменьшается а на сколько в зависимости от ослаблялки ведь есть еше скорость 5 4 3 и.т.д.
Unique; Bounty Hunter +6(на уникальных врагов +6 к Атаке); Twin Attack;Rend +20(вторая атака ближнего врага +20 Демага); Doctrine of Fear(в 6 клетках от персонажа у врагов -4 Атаки); Traps(в 6 клетках от персонажа -4 Защиты); Vonduun Crab Armor 6(бронька, уменьшает урон до 10, спасбросок 6); Force Immunity(против этого персонажа сила не юзается, также низзя перебрасывать кубик и использовать силу для защиты от этого персонажа)
0rion Kieffsky кстати Миш я официально заявляю что я против использованя в персонажах иссаламири и форс имуна ))))) ибо нефиг у тя и так перс почти идеальный получился ))))
Пост N: 815
Info: Региональный мерлин
Зарегистрирован: 29.05.07
Откуда: Первая Украинская ИМПЕРИЯ, Киев
Рейтинг:
3
Замечания:
Отправлено: 26.04.08 11:23. Заголовок: 0rion Kieffsky Из ро..
0rion Kieffsky Из рокетлаунчера в лоб и ноги в руки по крайней мере у меня будет тактика мобильных ударов такой себе партизан имперец маг и волшебник Nikolas van Merve хар уже есть попробую сегодня сбросить
Кстати мой перс придуманный для того что бы хотя бы попытаться завалить Орион Орионыча ))) ХП 140 Деф 21 Атака 14 Демага 20 Гранаты 40 Лайтсейбер 10 Твин Атак Ренд 20 Флейм 20 Сит лайтин 30 Хил 30 Мастер Силы 3 очки силы 3 _________________________________________________ **для форсюзеров с НР от 100 обязательно значение Melee Attack с Damage 20. Если его нету, то ставить Damage 10 и Lightsaber +10 Damage! зачем я пишу,если никто не читает::::???? о*к
я уже молчу про то, что ты уника не поставил, хотя я сам до конца не решил, нужно оно иоли нет))))
0rion Kieffsky Первое я не понял почему я не могу поставить демагу 20 и к нему взять лайтсейбер 10? (Получается 30 и мне лично так больше нравится) )))) У мну обычный джедай ближнего боя только укрепленный гранатами и т.д Кстати я все равно считаю вопрос полного имунна к Силе спорным ИМХО как ты думаешь что было бы с вонгами если бы Палыч их прожарил молнией? В единой силе вообще есть момент когда джедаи на корусканте штурмуют вонгов они юзают волну силы и на вонгов она действует к тому же есть описание действия на вонгов удушения через откачку воздуха вокруг вонгской башки так что есть над чем задуматься )))))
Отправлено: 28.04.08 10:36. Заголовок: JEDI IVAN если ты мн..
JEDI IVAN если ты мне покажешь хоть одного полноценного джедая с 20 демагами и лайтсабером +10, то не вопрос. только что бы он был полноценный, а не лейка, или ещё кто. все мои правила основываются на миньках, так что лепи другова)))
в версии 2.5 формула абилок не скопировалась, поэтому советую взять серую ячейку первой абилки, капирнуть и вставить во все остальные серые ячейки абилок))) тогда Споттер 20 будет стоить как и должен)))
Отправлено: 29.04.08 10:14. Заголовок: вот нормально просчи..
вот нормально просчитанная дельта, будем ими играть?
Fixer: Cost – 25 HP - 50 Def – 18 Att - 9 Dam - 20 Repair 10 Industrial repair 10 Heal 10 Splash 10 Door Gimmick Stealth
Scorch: Cost – 26 HP - 50 Def – 18 Att - 9 Dam - 20 Grenades 20 Splash 20 Satchel Charge Stealth
Sev: Cost – 27 Def – 18 HP - 50 Sniper Accurate Shot Deadeye Stealth
Boss: Cost – 30 HP - 50 Def – 18 Att - 9 Dam - 20 Spotter 30 Twin Attack Mobile Attack Stealth Com Effect: At the end of this character's turn, 1 follower who's name contains Republic Commando can make an immediate attack.
Отправлено: 10.06.08 09:41. Заголовок: новая Дельта для Кадарги
вот сделал Дельту. это именно профи а не лузеры что были рание. персы играбельные и теперь в четвером могут более-мение противостоять моим милым краб-дройдам )Офисирен, а это не родственники Ктулху? а не,Э он же ж не паук....( Boss Sev Scorch Fixer
откатали вчера мини чемп по Легаси. я занял второе место( могу похвастатся нормальными ребелями и импами, а также Лумкой, Кондерусом, и Сином, коришом Кейда Скайлузера.
вообшем то усторили мясо на базовой карте, играли в "Царь Горы" на удержание уником контрольной точки. было супер, жаль что вас не было(
Фотки минек со статами _http://www.rebelscum.com/SWminis.asp
Магазины! _http://www.gamingetcstore.com/star-wars-miniatures.html это вражеский _http://magicthegathering.com.ua/index.php?categoryID=36 отечественный (как на меня с ценами не все гут (( )
DW лады, выбирай эру и принадлежность. скупайся на 150. я сделаю тоже самое. это скирмиш! как придумаеш кем, напиши, я сделаю тож самое. только не нужно выдавать какие миньки в партии, просто скажи кем будеш рубать)
Special Abilities Uniqe Lightsaber +10; Twin Attack; Evade; Grenades 20; Lightsaber Duelist; Jedi Hunter; Djem So Style (Whenever this character is hit by a melee attack, make a save of 11. On a success, this character can make an immediate attack against that attacker)
Force Powers Force 3 Force Renewal 1; Master of the Force 2 Lightsaber Block (Force 1: When hit by a melee attack, this character takes no damage on a save of 11) Force Lightning (Force 2, replaces attacks: range 6; 30 damage to 1 target and up to 2 characters adjacent to that target) Force Defense (Force 3: Cancel a force power used by a character within 6 squares)
Commander Effect At the end of this character's turn, 1 follower can make an immediate attack.
Отправлено: 15.10.08 08:40. Заголовок: та он ещё маленький ..
та он ещё маленький ну свернулся с катушек малёха, ну день не задался, у кого не бывает, а тут назойливые джыдаи творят бобро направо и налево, ну и что ему бедненькому осталось делать, как не попытатся исстребить эту нечисть...
Пост N: 1450
Info: Владыка Великого Земного Империума
Зарегистрирован: 14.02.06
Откуда: Украина, Ирпень
Рейтинг:
9
Отправлено: 18.10.08 08:06. Заголовок: Рагнар был Волчьим Л..
Рагнар был Волчьим Лордом (одним из них) а тот чувак походу Ветеран длинных клыков. Но в целом неплохо )) ЗЫ Хотя ИМХО ни одна карточка не может отобразить всей крутости космодесанта по сравнению с штурмовиками джедаями ситхами и т.д
Все даты в формате GMT
1 час. Хитов сегодня: 5
Права: смайлы да, картинки да, шрифты нет, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет